day 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu day 5 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu

day 5

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Romy

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Op deze wederom mooie dag stonden er aantal dingen op ons lijstje, natuurlijk de fietstour met Bajabikes in de middag (met Nederlandse gids) maar vanmorgen wilden we eerst High Line Park bezoeken.Voor wie geen frequent kijker is van 3op reis nog even uitleg, High Line Park is een park wat is aangelegd op een oude verhoogde spoorbaan. Je loopt dus een stuk boven straatniveau waardoor je een goed beeld krijgt van de buurt waar je loopt. Met dit mooie weer en Piet als mijn gezelschap natuurlijk geen straf. Voor die tijd nog even een lekker kopje koffie op een zonnig terras genomen, ik werd getrakteerd dus extra lekker :-) Daar troffen we nog een stel Nederlanders, met een baby, dus die kreeg ook te eten (juist ja, gebruik je fantasie maar mensen). Eigenlijk kom je op straat in New York steeds andere nationaliteiten tegen, het zijn er zelden 2 van het zelfde land. High Line Park is in ieder geval een aanrader, leuik, mooi en ook relaxed, leuke plekjes waar je even kunt genieten van een mooi of grappig uitzicht en even lekker ontspannen. En dat is best nodig in deze stad, believe me !!

Na High Line Park nog even snel Madison Square Garden bezocht, daar waar de New York Rangers hun wedstrijden spelen (NHL) en de New York Knicks natuurlijk (NBA). Maar ook een poptempel getuige alle popacts die daar op stapel stonden (waaronder Diana Ross, maar die komt op met haar rollator). Na al dit fraais gelunched en vervolgens Macey's een bezoek gebracht. We (lees Erwin) hadden geluk, alle merken 25% korting, dus even snel een Hilfigger shirt gescoord, sorry Annemarie .. die schoenen hadden ze daar niet en ook voor Yannick hebben we gekeken, maar Monclair, no way. Vervolgens moesten we ons haasten naar Brooklyn (dat is al het 4e stadsdeel van NY wat we bezoeken 1. Queens 2. Manhattan 3. Staten Island en dus 4. Brooklyn
Gelukkig waren we nog net op tijd en konden we gelijk opstappen, groep met allemaal Nederlanders en dus inderdaad een Nederlandse gids, Anne genaamd. Zij woont inmiddels 5 jaar in New York en is daar ook getrouwd, inderdaad voor de groene kaart. Dat hoor je hier echt heel veel ! De tour begon op Cobble Hill, een trendy buurt in Brooklyn. Wij vonden het erg leuk en zoals in veel wijken in New York, alles heeft z'n eigen stijl. Hier leuke straten met mooie bomen en laagbouw. Vervolgens zijn we door een industrieel stukje van Brooklyn gefietst richting Brooklyn Park. Je struikelde daar echt over de Joodse mensen en hoorden we dat een appartement zo'n slordige 2 tot 4 miljoen US dollars kost, waarschijnlijk heeft het een met ander te maken ?? Langs de pieren waar door het ontwikkelprogramma van oud Burgemeester Bloomberg allerlei nieuwe projecten zijn gekomen (hebben allen met activiteiten te maken, sport etc, erg leuk), togen we richting Brooklyn Bridge die hoog boven de kades uit komt. Ons doelwit om over heen te fietsen. Prachtig uitzicht natuurlijk maar ook verdomd goed oppassen want New Yorkers (en de duizenden toeristen die de BB te voet oversteken) zijn niet echt gewend aan fietsers. Maar goed, het avontuur hebben we prima doorstaan en op Manhattan aangekomen zijn we door Chinatown gefietst door het bijzonder drukke verkeer uiteraard. Op een pleintje gestopt en daar kon je echt niet om het feit heen dat je in Chinatown was, waar je ook keek .. chinezen. Veelal oudere mensen. Daarna doorgefietst naar de Manhattan Bridge en die zijn we in tegenovergestelde richting over gefietst, vlak naast de Metro. Aan de andere kant aangekomen reden we Brooklyn Heights in, mooie buurt met veel trendy appartementgebouwen, restaurants en winkels. Daarna waren we weer bij Bajabikes aangekomen en konden we afscheid nemen van onze reisgezellen voor de middag.

Wij zijn toen een kop koffie gaan drinken en daarna naar the Village en daar hebben we heerlijk Pizza gegeten. Inmiddels weer terug in ons hotel en ligt Piet alweer gestrekt in haar bedje.. daar waar ik ook snel heenga. Want hoe leuk en energiek en indrukwekkend New York ook is, het zuigt alle energie uit je zodat je 's avonds echt uitgeteld bent. CU all soon !

• 03 Mei 2014 - 07:54

Bernadette:

Neem het er maar nog maar van. Gouden momenten. Big hug

• 03 Mei 2014 - 08:26

Irene:

Dacht ik er vroeg bij te zijn met mn reactie op zaterdag maar mn tante is nog eerder actief ;)
    Erwin en Romy het klinkt super! Het zal straks weer een contrast zijn met NL! Dus geniet nog van alle donuts, pizzas, starbucks etc!

• 03 Mei 2014 - 08:32

Trees:

Ja een stad bezoeken is geweldig maar net wat je zegt: het zuigt energie. Wat zien jullie veel en wat ondernemen jullie allemaal leuke dingen. Top! Je bent nu in New York dus.....wil je nu ook alles zien. Nog veel plezier samen, dat zit wel goed!!! ( lees ik ) kus uit Vleuten ( Sjaak leest ook alles maar ik ben degene die reageert )

• 03 Mei 2014 - 09:09

Annemarie:

Morning lieverds,
    Een ding staat vast.....de volgende keer ga ik mee!!!!!
    Het blijft super leuk om te lezen allemaal, maar het allermooiste is natuurlijk om het daadwerkelijk te beleven.
    Vandaag wordt een indrukwekkende dag voor jullie, maar zoals Romy al schreef....ook die dingen moet je gezien hebben. Vandaag jullie laatste volle dag; geniet er ook vol van!!!
    Big, big hug (ook van Indy ;-)

• 03 Mei 2014 - 11:09

Janny:

Heerlijk om te lezen dat jullie genieten. Straks maar weer uitrusten en uitbuiken. Annemarie zal vast weer gezonde maaltijden klaarmaken volgende week. Het is een mooie herinnering voor jullie. Liefs Janny en hans

• 03 Mei 2014 - 11:10

Yannick:

Klinkt als een top week! :) dat zelfde geld voor mij mama, de volgende keer ga ik gewoon mee! Nu snap ik waarom jullie niks hebben gevonden van MONCLER, als je gaat zoeken naar een of ander merk genaamd monclair ga je t niet vinden hé grote vriend. Geniet nog lekker van dit avontuur! Love you both x

• 04 Mei 2014 - 13:19

Ina:

Wat een super dag moet dit zijn geweest. Op de fiets in Newyork, een belevenis.
    Ik vind het geweldig dat vader en dochter zo genieten. Volgende keer idd met z'n vieren!