Day 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu Day 4 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu

Day 4

Door: Romy

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Romy

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag begon de dag iets later dan de voorgaande dagen ik heb namelijk voor het eerst een hele nacht doorgeslapen wat opzich wel fijn is vanwege het loodzware programma ;). Verder was het in he begin van de dag nog wat bewolkt en met kans op een buitje, dus had ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn omnaar The American Museum of Natural History te gaan (van night at the museum wie kent hem niet met ben stiller). Iniedergeval daar aangekomen bleken we voorde uitgang in de rij te staan in plaats van de ingang heel handig en niemand wil achteraan aansluiten dus dat wordt 3 rijen in 2 rijen proppen gelukkig stond ik achter een nogal behaarde franstalige man de acherkant had ook de voorkant kunnen zijn dus heb ik hem het nummer gegeven van een goede waxxer dicht bij Times Square (hehehehehe nope).

Maar goed eenmaal binnen konden we zo doorlopen om tickets te kopen 22 dollar per persoon deze prijs is suggestive en dat betekent dat je eigenlijk zelf mag weten wat je betaald.... wij als echte Hollanders zijn voor 1 dollar p.p. naar binnen gelopen onder het motto van 'ja het is zo'n dure stad we moeten toch ergens op bezuinigen'. Binnen natuurlijk veel foto's gemaakt. Ik moet zeggen dat ze het erg leuk en mooi gedaan hebben zeker een aanrader voor als je ooit naar New York gaat.

Om een uur of 12 hadden we het daar wel gezien en inmiddels scheen ook het zonnetje dus gingen we riching he begin van onze wandeling lopen (wandeling 3 uit het boekje 100% New York). Het museum ligt tegenover central park en omda het gister best wel slecht weer was hebben we besloten om door cenral park naar het begin van onze wandeling gelopen. Watons meteen opviel was dat er onwijs veel mensen 'hardlopen' in het park, dat wil zeggen met de nadruk op lopen en druk telefonerend of met fast food. Ik zou zeggen keep calm and walk on. Wat ons ook opviel is dat dit jaar half Frankrijk in New York rondloopt het lijkt wel of ze allemaal gezged hebben: femme, cette année, nous allons dans un autre pays sur la fête en de vrouw daarop antwoord: Trésor naturel ce wue vous voulez (vrij vertaald met google translate XD). Daar hebben we natuurlijk nog wat foto's gemaak en we kwamen rond 14:00 uur aan bij het begin van onze wandelng. Daar eerst nog a big hot dog gegegeten de worstjes die ze in Nederand severen zijn er niets bij.

Na dat we onze worstjes op hadden zijn we begonnen met onze wandeling die ons naar een aantal high lights van New York heeft gebracht zoals: het plaza hotel, crysler building, grand central station, bryant park (schoonste toiletten van New York, true story), flatiron building, rockfellar center, new york public library, de berlijnse muur (stukje duitsland in Amerika), st.patrick's cathedral (wees maar niet bang ik ga ze niet alle 37 opnoemen), en niet te vergeten the empire state building waar we ook in zijn geweest. Let me tell you a story about 2 people, and one of them is afraid of highs and elavators, welcome in the empire state building and have fun.

Niet zo heel lang geleden op een zonnige dag in New York liepen 2 Hollanders naar het empire state building. Ze werden aangesproken door een man van New York skyride, die ons een fast pass en meer aanbood voor het empire state building (in plaats van 4 rijen maar 1 rij) nou daar hadden wij weloren naar en die hebben we uiteidelijk ook genomen. We werden door een zijingang naar binnen gesmokkeld en kwamen in een ruimte met een I want you for the US army man (ben z'n naam even kwijt john ofzo dacht ik) en the statue of liberty natuurlijk even mee op de foto geweest. Toen werden we meegenomen door onze gids naar een ruimte met een soort bioscoop scherm. En daar hebben we wat beleefd!! Een soort van Disney world star wars atractie daar kun je het wel mee vergelijken... super awesome je werd meegenomen door Scotty en de stem van Kevin Bacon (footloose) in een soort van helkicopter vlucht over New York compleet me bewegende stoelen (het is maar goed dat mijn moeder niet mee was, nee hoor mam mis je). In dat fillmpje ook nog de twin towers gezien ondanks dat ze er niet meer staan vindt de organisatie van the empire state building dat de '2 grote broers' van the building niet vergeten mogen worden.

Eenmaal boven na doodsangsten te hebben uigestaan in die lift 86 verdiepingen maar, waren we eindelijk boven daar genoten van het prachtige uitzicht over New York, New Jersey, pennsylvania en connecticut (schijn zo te zijn). Natuurijk hebben we ook een aantal pracht foto's gemaakt en de panorama functie van het toetsel uitgeprobeerd.

Eenmaal weer beneden aangekomen (opnieuwe doodsangsten) hebben we wat gegeten bij de subway waar ze van 15 inch spontaan 30 inch maken (oke....). Daarna hebben we nog madison square park, the birthplace of Theodore Roosevelt en last but not least het eind punt van onze route Union square (park).

Daarna zijn we moe maar voldaan de metro ingedoken en ligt Erwin te pré snurken zoals we dat zo mooi noemen naast me op het bed (first thing in the morning anti snore apperaat kopen for the sake of humanity (valt wel mee hoor pap (nee absoluu niet) mar goed ga afronden have fun reading mystory :) greetzzz from New York, Erwin and Romy.

• 02 Mei 2014 - 07:13

Marjolein :

Hahaha! Met dat filmpje is het nog eens gezellig wakker worden! Ik voorzie een grootse carrière voor romy als weervrouw! Have fun vandaag enne... Oat moan! X

• 02 Mei 2014 - 08:41

Annemarie:

Inderdaad net wakker en al gelachen!! Zeker als je 2 mensen zo goed kent, kun je je sommige dingen levendig voorstellen ;-). Ik geniet van jullie verhalen, foto's en video's......Fijne fietstour vandaag en doe voorzichtig. Xx

• 02 Mei 2014 - 09:20

Harry:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Het weerbericht is ook heel duidelijk en herkenbaar! De opvolger van Piet Paulusma is er al! Hopelijk nog een paar mooie dagen en geniet van alle bezienswaardigheden, dat zijn er genoeg zo te lezen!!!! Veel plezier samen!

• 02 Mei 2014 - 11:04

Yannick:

Ben blij om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben! Ik heb ook even google translater moeten gebruiken want dat frans zit er bij je broertje niet zo goed in he haha :p. Veel plezier vandaag. Greeetzz from Beverwijk..

Ps, I miss you both

• 02 Mei 2014 - 11:23

Annemarie:

Ha, ha.....video deed het niet op mijn mobiel, maar nu begrijp ik die reacties ;-)
    Wat ben je toch een lekker wijffie hè en het wordt toch maar die toneelschool?????
    En wat een overwinning op jezelf!!! Lift en 86 etages...... XX van mij

• 02 Mei 2014 - 12:49

Trees:

Zit hier met een smile op mijn gezicht, leuk verhaal en super leuk filmpje!!!! Hopelijk blijft de zon, dan is New York leuker en je ziet meer!!!! Veel fietsplezier. Kus

• 02 Mei 2014 - 13:56

Erwin:

Hi to you all, ik zal 'Piet' vandaag vragen weer een stukje te doen. Gisteren nog bij de NBC studio's geweest maar daar hadden ze alleen iemand nodig die tornado's kon voorspellen :-)
    Heb ze verwezen naar Jochem Meijer.
    CU Erwin

• 02 Mei 2014 - 15:02

Nelly:

Ben er natuurlijk ingevallen maar geniet van jullie verhalen. Fantastisch dit als vader en dochter te doen. Ben trots op jullie. Nelly

• 02 Mei 2014 - 23:02

Ina:

Super genoten van je verhaal Romy, filmpje kijk ik zo op de pc.
    En heerlijk dat de zon schijnt. Kus voor jullie alle twee