Day 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu Day 1 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erwin en Romy Spruit - WaarBenJij.nu

Day 1

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg Erwin en Romy

29 April 2014 | Verenigde Staten, New York

Al vroeg ging de wekker, gelukkig goed geslapen! Ondanks de spanning. Om10.45 uur vertrek vanaf schiphol en een luttele 7 uur en 13 minuten we did 'touch the ground of JFK" (eerste quizvraag : uit welk nummer, ok ik zal jullie helpen, van U2 komt deze zin ?).
Zonnig weer, ook wel prettig gezien de weersverwachting van deze week, dus met een stralend gevoel gingen we op naar de 1e attractie: de US custom department. Afijn, anderhalf uur later mochten we de US of A in en togen wij snel naar de taxistand om ons naar ons hotel te laten vervoeren .
Wederom een uur later konden we inchecken bij ons hotel. We werden vriendelijk geholpen en de kamer is lekker ruim en netjes. Na ons even te hebben opgefrist zijn we met de metro (we werden keurig netjes geholpen door de beambte van de MTA om ons aan een een weekkaart te helpen, en natuurlijk met behulp van de almighty creditcard :- ) naar Times square getogen, nou daar kijk je je ogen echt uit hoor. Indrukwekkend om l dat verkeer te zien voorbij razen, al die mensen over de stoepen en dan natuurlijk al die reclame in neon. Erg leuk om te zien. Als ik dit schrijf is het inmiddels kwart over twee in Nederland dus ... wij gaan zo ook een tukkie doen. Maar niet nadat ik mij een heerlijk biertje heb laten smaken (een spaans biertje Hans, gekocht bij het kleine super marktjeaast het hotel. Pffff, my feet are killing me allready en de week moet eigenlijk nog beginnen :-). Morgen gaan we een aantal zaken bezoeken, vrijheidsbeeld, Empire state building en nog veel meer leuke dingen. De tour met gids die we hebben geboekt is verplaats naar de woensdag maar daarover meer later in dit theater. Greetz Erwin and Romy

• 29 April 2014 - 07:59

Bernadette:

Alleen als je er bent begrijp je het gevoel van de stad New York.
    Big hug

• 29 April 2014 - 08:09

Janny:

Prettig om te horen dat jullie in ieder geval in de goede stad zijn uitgekomen. Jullie zullen je vast goed vermaken. Geniet lekker met elkaar van deze mooie stad.
    x Janny

• 29 April 2014 - 09:21

A/M:

Dat is nog eens leuk wakker worden,met jullie eerste reisverslag. Het moet overweldigend zijn allemaal......Jullie worden gemist, maar geniet deze week!!! En ja, U2 is niet écht mijn muziek soort ;-). Big hug en kuddes grom here......

• 29 April 2014 - 11:04

Annemarie:

Moest zijn: Kisses from here......
    ( t was nog vroeg en op mijn HTC 'te ;-)

• 29 April 2014 - 17:50

Trees:

Hallo luitjes, net thuis van een dagje werken en meteen nieuws uit de USA!!! Erg leuk om jullie ervaring te lezen. Jullie zijn nu al op pad ......empire State building heer we come!!! Kus uit Vleuten

• 29 April 2014 - 19:26

Ina:

Klinkt allemaal goed!Na deze week nog maar een weekje rust vakantie haha.Ach, je bent jong en je wil wat en jullie zijn in een prachtige stad. Enjoy! xxx